Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Nu är det slut på veckan...

Av Mia - 26 februari 2010 18:37

...det är dags för fredagsmyyyyys!    



Jajamensan, dags för lite myskväll. Glädjen och firandet fortsätter! Och karlfritt dessutom... Bara jag och vovvarna, en påse chips (nej jag ska inte på egen hand äta allt på bilden, då dör jag nog - det mesta ska sparas till melodifestivalskvällen imorgon), lite glass och någon bra film i dvd:n. Lutar åt Mumien 3   


Men det är klart, med tanke på att det är myskväll med hundarna som gäller så borde kanske den ovanstående bilden justeras något;


Var för övrigt ett jäkla äventyr att gå och handla ikväll. Verkar som att resten av kommunens invånare också tyckte det var ett lysande tillfälle att gå och handla. Man kom ungefär 1,5 meter framåt innan det stod någon vilsen pensionär eller upptagen småbarnsförälder och blockerade vägen. Suck!   

Dessutom har jag deltagit en lång debatt om KRAV-märkta varor på Ewas blogg

(Tant Tänk)
och om jag i vanliga fall är ganska noggrann när jag går och handlar så var jag idag fullständigt övernitisk. Hur kan WILLYS inte ha någon KRAV-märkt eller ekologisk mjölk? Falköpingsmejerier kör en ful "färskt"-märkning som är mycket likt KRAV-märkningen. Mycket dåligt! Men jag överlevde äventyret i "djungeln". Och det här kommer bara Ewa fatta, men titta vad jag hittade:


Enligt Ewa är detta världens godaste bearnaisesås. Efter alla hennes hyllningar så måste jag nu bara prova. Imorgon är den stora dagen. Blir hamburgertallrik (veggoburgare) med pommes och bea till Melodifestivalen. Mmmmm!


Ha en superbra helg allihopa!


 
 
Ingen bild

Tanten Ewa

27 februari 2010 00:58

Ha ha, du är underbar! Jag stod oxå på Willys o svor över att det inte fanns KRAV mjölk idag. Bea behövde jag inte köpa - det fanns redan hemma =)
Du kommer inte att bli besviken gumman. This is the shit!

OM, man inte gör egen förstås som ju dominerar totalt.

Ha en underbar helg vännen. Kram

 
Ingen bild

Therese

27 februari 2010 14:23

Alltså, jag tycker det är snålt med valpbilderna. Det måste finnas fler!!!

 
Ingen bild

Mia

27 februari 2010 18:02

Ewa: Jag köpte två burkar för säkerhets skull. Är den så god som du säger så lär det gå åt :-)

Therese: Sorry, men nu har jag nog lagt upp alla valpbilder jag hade. Du får invänta "the return of Mira" som blir i första veckan i april. Då ska jag nog kunna få till lite fler bilder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 september 2010 19:19


Vet inte riktigt vad som hänt, men det känns som jag inte har tid med någonting nu för tiden. Är konstant stressad och räcker aldrig riktigt till. Samtidigt är jag löjligt lycklig över att ha så mycket omkring mig och få ägna mig helhjärtat åt intres...

Av Mia - 7 augusti 2010 17:52

 så har det som synes inte gått så bra med den där ambitionen att väcka liv i bloggen igen och bli lite mer "regelbunden" i mitt bloggande. Sommaren har sprungit iväg. De stackars semesterveckorna bara försvann, och på måndag så är det tillbaks till ...

Av Mia - 7 augusti 2010 17:42

Firar Jockes födelsedag, och trogen till traditionen från förra året fick det bli smörgåstårtor till festen. Är aningen stolt faktiskt och anar en alternativkarriär som kock alternativ smörgåstårtemakare...      Ser ganska smaskigt ut va? Är gans...

Av Mia - 29 juni 2010 18:25

Ja nu jäklar är det varmt. Plötsligt har det slagit till på riktigt. Härligt och svettigt.    Sådana här dagar är man ganska glad att man har nära till stranden. Än är det inte riktigt badtemperaturer i vattnet (åtminstone inte enligt mitt tycke), me...

Av Mia - 24 juni 2010 17:35

Jepp, tillbaka tillslut. Hög tid att väcka liv i den här stackars bloggen igen. Har varit mycket att göra, och bloggen har lite lagts på hyllan. Men nu ska det bli bättring.   Vet inte om jag egentligen har så mycket vettigt att säga just nu, ell...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards